European Music Portfolio – Maths: Sounding ways into Mathematics
Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW) – leading house
EUConcilia GmbH
Frankfurt University of Music and Performing Arts (HfMDK)
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Greek Association of Primary Music Education Teachers (GAPMET)
University Lucian Blaga of Sibiu (ULBS)
University of Prešov in Prešov (PU Prešov)
Institute of Education, University of London (IoE)
Goethe University
Popis projektu
Príbeh spolupráce
Projekt mal za cieľ rozvíjať inovatívne a kreatívne prístupy, ako urobiť učenie sa matematiky (a hudby) viac zaujímavé, objaviteľské a príťažlivé. Tieto metódy sú prínosné obzvlášť pre menej úspešných žiakov a žiakov z málo podnetného prostredia. Cieľom projektu je zvýšenie kvality a posilnenie európskej dimenzie kvalifikačných vzdelávacích kurzov (kontinuálneho vzdelávania) pre učiteľov z praxe a začínajúcich učiteľov, a to uvedením testovaného tréningového kurikula na báze interdisciplinárnych foriem prístupu k vyučovaniu a učeniu sa matematiky a hudby. Oslovuje vedúcich škôl, inštitúcie základného (elementárneho) vzdelávania učiteľov, učiteľskú komunitu, európske siete, tvorcov politík, rodičov a študentov od základnej po strednú úroveň. Portfólio otvorených zdrojov sa vytvára v spolupráci s učiteľmi a školskými triedami, ktoré sú nabádané k priamej výmene. Toto partnerstvo zaisťuje neustály profesionálny rozvoj učiteľov a neustálu podporu, pokiaľ ide o know-how, školiteľov a vytváranie sietí. Bola to úžasná skúsenosť spolupracovať s učiteľmi z iných krajín. Komparovať ich metódy, vybavenie, kurikulá atď. s našimi. Našli sme si priateľov, komunikovali sme o odborných problémoch. Napokon sme školili aj slov. učiteľov v rámci CPD kurzov.
Odkaz realizátorov projektu
Vynikajúca skúsenosť, sme za ňu vďační. Rozšírila nám obzory.