Inšpirácie Intuitívnej pedagogiky pre súčasné vzdelávacie iniciatívy

Názov projektu:
Inšpirácie Intuitívnej pedagogiky pre súčasné vzdelávacie iniciatívy
Meno aktéra:
Peter Živý / ŽIVÝ SVET o.z.
Partneri:
Ciele projektu:
Rozvoj a podpora kvality vzdelávania (forma, metódy), Príprava a rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov, Príprava a rozvoj vysokoškolských zamestnancov (vrátane doktorandov)
Vzdelávacie oblasti, ku ktorým projekt prispieva:
Človek a hodnoty, Človek a spoločnosť, Človek a svet práce, Človek a príroda, Jazyk a komunikácia, Umenie a kultúra, Zdravie a pohyb
Úroveň vzdelávania:
Predprimárne vzdelávanie, ZŠ, SŠ, VŠ, CŽV
Forma vzdelávania:
Neformálne vzdelávanie (štruktúrované vzdelávanie realizované mimo formálneho), Informálne vzdelávanie (neinštitucionalizované, učenie sa praxou, celoživotný proces)
Kľúčové slová:
Umenie, Kľúčové kompetencie (4K: spolupráca, komunikácia, kritické myslenie, kreativita), Zdravie a wellbeing, Inovácie
Región:
celé Slovensko, Česká republika
Lokalita:
V ohniskách vzdelávacích iniciatív po celej SR a ČR
Obdobie realizácie:
do roku 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, v procese realizácie
Kontaktná osoba:
Peter Živý
E-mail:
zivysvet@gmail.com
Telefón:
421 902175567

Popis projektu

Intuitívna pedagogika pochádzajúca zo Švédska zo školy Solvik a ponúka mnohé inšpirácie pre všetky vzdelávacie iniciatívy, ktoré chcú smerovať učenie viacej ku ľudskosti, komunikácii, spolupráci, kreativite a prirodzenému záujmu o okolitý svet. V danom projekte Peter Živý osobne školí mnohé kolektívy učitelov, ktoré chcú rásť a rozvíjať sa, inšpirovať sa jedinečným prístupom, ktorý rozvinuli počas 40tich rokov praxe učitelia vo švédskej škole Solvik. Školenie prebieha formou zážitkových pohybových hier, ktoré veľmi múdro spájajú naše myslenie, cítenie i telo v jeden živý CELOK. Skákanie, behanie, tlieskanie, dupanie, improvizácia, ale hlavne cvičenie pozornosti v mnohých formách pomáhajú prepájať mozgové hemisféry a vytvárať nové synapsy.

Príbeh spolupráce

Spolupracujem s mnohými iniciatívami a projektami v priestore vzdelávania, slobodného a zodpovedného podnikania, ekológie, sociálnejšieho usporiadania spoločnosti a vnímam, že pre zosilnenie vzájomného ľudského prepojenia veľmi napomáhajú HRY INTUITÍVNEJ PEDAGOGIKY. Za krátku dobu spoločne stráveného času určitej skupiny ľudí prinášajú autenticitu, otvorenie sa, bezpečie a lepšie vzájomné porozumenie. Ich mimoriadnym prínosom je kreatívna nálada s impulzom, že "DÁ SA"...nájsť riešenie, prísť na nové cesty, objaviť nové možnosti v danej oblasti atď..., preto vrelo odporúčam prizývať nás k spolupráci k inovatívnym projektom. "ČLOVEK SA HRÁ IBA TAM, KDE JE V PLNOM VÝZNAME SLOVA ČLOVEKOM, A JE LEN TAM ÚPLNE ČLOVEKOM, KDE SA HRÁ" Friedrich Schiller