Kompetencie na dosiahnutie výchovnej synergie v škole a v školskom zariadení

Metodicko-pedagogické centrum
Popis projektu
Príbeh spolupráce
Školský network začal ponúkať svoje služby školám práve v čase (2012), keď boli publikované a školám ponúknuté autoevalvačné materiály ŠŠI. Služby, ktoré školám ponúkal, ich nielenže v maximálnej miere odbremeňovali od vynaloženého času, ale im aj pomáhali pochopiť výsledky diagnostiky v širších súvislostiach a zhodnotiť ich vo vlastnom intervenčnom dizajne. Na základe našej ponuky sme mali možnosť vstúpiť do spolupráce s viac ako sedemdesiatimi školami na Slovensku aj v Českej republike (do roku 2020). Spolupráca so školami nám umožnila do hĺbky pochopiť komplexnosť transformačných procesov v školách. So zámerom získavať partnerov a odborne rásť som ako predseda združenia absolvoval viaceré výjazdy do ukážkových vzdelávacích centier v Európe a v USA. V roku 2017 som sa stal spoluzakladateľom Fóra proaktívnych škôl, ktoré sa etablovalo v roku 2020 ako organizácia s medzinárodným prvkom. Od roku 2018 pôsobím v iniciatíve Deti nepočkajú! Vo všetkých iniciatívach realizujeme naše poslanie osobne sa stretávať, spájať, sieťovať a napomáhať spolupráci všetkých aktérov tak, aby deti a mladí rástli v podmienkach vytvorených synergiami a aby sa v našom školstve začali dizajnovať a realizovať systémové zmeny, ktorých ovocím bude rastúca kvalita výchovy a vzdelávania.
Odkaz realizátorov projektu
Budovanie novej organizačnej a edukačnej kultúry patrí medzi najnaliehavejšie oblasti rozvoja vzdelávania, lebo dáva učiacim sa aktívnu rolu stať sa dizajnérom a pilotom vlastného vzdelávania; táto úloha je doposiaľ v našom školstve nepochopená a samozrejme nebola ani podporovaná.