Psychoedukačná dimenzia inklúzie žiakov stredných škôl
Popis projektu
Príbeh spolupráce
Na 130 školách, kde je viac ako 20% znevýhodnených žiakov sme uskutočnili výskumy rozličného zamerania. Pomocou tímu sme realizovali aj rozhovory so 130 učiteľkami prvého ročníka základných škôl o tom, aké sú to znevýhodnené deti, čo treba robiť, kto má poskytnúť pomoc, atď. Jedna z učiteliek hovorí príbeh: „Dala som deťom obrázok ako Ježiš chodí po vode - mori. Sebastián, štvrták sa ma spýtal: A kde má topánky ?" Prechod od konkrétneho, zažitého a pragmatického k obecnému, holistickému a generalizovateľnému uniká nielen tomuto Sebastiánovi, ale najmä politikom, dospelým a kde je chyba ? Vo vzdelávaní.... Výsledky rozhovorov sú zverejnené v: Acta educationis Generalis, vol 10/2020, s názvom: Interviews with Teachers about Inclusive Education
Odkaz realizátorov projektu
Robte, tvorte, nenariekajte, nenadávajte...